amurova-0014 червня 2014 року відбулась друга конференція в рамках проекту Development today на тему "Особисте зростання". Восьмеро психологів зустрілись з вінничанами, які прагнуть розвиватись, аби досягнути успіху в бізнесі та особистому житті. Кількома простими рецептами щодо особливостей співпраці між бізнес-партнерами поділилась Олеся Амурова, практикуючий психолог, бізнес-тренер.

Спікери концентруються на двох проблемних напрямках. Світлана Гаврилюк та Юлія Короцинська висвітлюють теми, пов’язані з емоційною стороною буття людини: про світ чуттів, бажань, про їх красу та здійсненність. Ольга Вербич, Олена Мироненко, Андрій Морєходов та інші присвячують свої виступи більш практичним матеріям – методології навчання, ефективним комунікаціям, навичкам самовдосконалення та ораторській майстерності.
Олеся Амурова обирає несподівану форму презентації матеріалу – не монолог, а діалог і навіть протистояння. Заявлена тема "Партнерство в бізнесі та житті" жваво обговорюється. Учасники активно ставлять питання, обмінюються думками, вимагають уточнень.

amurova-01Базова схема переговорів
Олеся перелічує те, з чого мають починатись будь-які домовленості.
Співрозмовники, сівши навпроти один одного за стіл переговорів, проговорюють 4 пункти:
1) свої можливості;
2) свої побоювання;
3) свої сподівання;
4) що мені важливо і моя цінність (які ресурси пропонуються партнеру – вміння, знання, обладнання тощо)

Важливо: всю розмову потрібно записувати на диктофон.
Якщо з часом між партнерами виникатимуть непорозуміння, слід увімкнути запис і ще раз його прослухати, уточнивши всі поняття, зобов’язання та відповідальність.
Крім того варто усвідомити: будь-який контракт, будь-які домовленості – не скрижалі з божими заповідями, вирубані в камені. Змінюються обставини, змінюються люди... змінюються домовленості, змінюються партнери. Тому не потрібно розраховувати на вічну співпрацю.
Отже, Олеся рекомендує внести до контракту такі розділи:
1) чітко вказані терміни дії контракту – дата початку і завершення співпраці;
2) передбачити можливість дочасного розривання контракту за визначених передумов.

Репліки слухачів
amurova-02Після порад, озвучених спікером, розгортається дискусія. Одна з гостей зауважує:
марно сподіватись, що запис на диктофоні вбереже від недобросовісного партнера. Перелічені поради – досить наївна схема, яка навряд чи спрацює в нинішньому світі, де партнер партнеру – "вовк", а не товариш і брат.
Олеся Амурова парирує:
- Пропоную вважати цю просту схему не наївністю, а хитрістю. Я перевірила її дієвість на власному досвіді, коли спершу приймала на віру все, що мені говорили партнери. Тому моя порада така: проробляйте всі ці пункти. Аби пересвідчитись, що терміни і поняття всі розуміють однаково, проговоріть домовленості ще раз.
Питання з залу: чи можливо вберегтись від партнерів, які, не виконуючи зобов’язань, постійно апелюють до того, що "змінилась ситуація", "змінились часи"...?
- Схильність до таких дій добре видно і раніше. Тому треба приглядатись і аналізувати. Потрібно, щоб було так: у людини виникають проблеми і вона шукає ресурси, щоб процвітав і ваш, і її бізнес.

Розподіл прибутку
Як показує досвід, найбільше суперечок між партнерами викликає принцип поділу прибутку. Коли співпраця починається, бізнес молодий, люди недосвідчені, прибуток ділять 50/50. З часом, коли компанія міцно стає на ноги, відбувається чіткий поділ обов’язків, відповідальності, повноважень. Тоді на допомогу приходять розділи контракту, де вказується термін дії: приходить час, скінченні домовленості переглядаються і, за потреби, модифікуються або анулюються. Олеся Амурова пропонує таке правило:
- Принцип 50/50 доречний лише при короткотерміновій співпраці. При довготерміновій співпраці – ні, потрібно обговорити всі-всі нюанси!

"Наївна" стратегія ділових переговорів – дійсно ефективна, переконує аудиторію  психолог-практик. Вона запропонувала її 17-тьом подружнім парам, які збирались розлучитись. Люди застосували цю стратегію, після чого прописали свої обов’язки один перед одним. В підсумку – всі сім’ї вдалось зберегти!

Більше фото: http://facebook.com/

За матеріалами конференції "Особисте зростання" проекту Development today, Вінниця, 14.06.14

 

TPL_BACKTOTOP