Менеджмент

manag-july-2014-01-soc-set-ulyanovNetworking – мережева дипломатія

Зв’язки вирішують все – так перекладено з англійської назву книгу "Work the Pond! Use the Power of Positive Networking" авторства Дарсі Резака (Darcy Rezac), всесвітньовідомого психолога з США. Виступ Анатолія Ульянова, вінницького рекламіста, на семінарі Developmet today був проілюстрований особистими прикладами нетворкінгу. Цій темі присвячені 3 з 45 його бізнес-фішок: "Зв’язки. Контакти. Соціальні мережі".

Контакти з віртуалу у реал
Правильно побудоване коло спілкування – запорука успішного розвитку бізнесу. Формувати це коло в сучасній реальності, переповненій мережевими технологіями, і просто, і складно. З одного боку, будь яку поважну, впливову, перспективну для партнерства людину можна знайти в тій чи іншій соціальній мережі. Якщо підприємця цікавить молода активна аудиторія, він прямує у ВКонтакте. Якщо глибокодумні фахівці, що займаються масштабними справами – у Facebook, LinkedIn. До будь кого з них можна попроситися в "друзі". Але цнотлива "дружба" в Інтернеті безплідна, тобто дивідендів не принесе.

soc-set-ukyanov-02Анатолій Ульянов згадує історію з свого професійного досвіду, коли засобами Фейсбук було вирішено задачу:
- В мене, людини зі сфери реклами і маркетингу, виникла потреба комунікувати з фахівцем, який працює в цій ніші. Для цього треба було піднятися зі стільця перед комп’ютером і познайомитись з ним живцем, а не в соціальній мережі. Щоб дізнатись, де в реалі буде людина, потрібно заглянути в "Календар".

Активні учасники соціальних мереж використовують інформацію в стрічці новин з користю. Вони відшукують анонси про події, котрі відбудуться найближчим часом, отримують запрошення. Коли людина зголошується відвідати захід, інформація про це відображається у її "Календарі" в Facebook або в списку учасників ВКонтакте. Там же видно, хто з мережевих контактів також там буде. Залишається придбати квиток і дійсно вирушити на зустріч.

Рекламіст застерігає: перед тим як знайомитись, продумайте "легенду" – тобто яким буде привід для знайомства і яку зі своїх бізнес-ролей доречно використати цього разу. Наприклад, якщо підприємець шукаєте інвестора, нехай він презентує себе як творця StartUp, якщо шукає партнера в галузі організації та проведення тренінгів – нехай стане на один вечері бізнес-тренером. "Легенда" полегшує налагодження нових зв’язків, бо простіше знайти спільну мову тим, хто працює в суміжних або тотожних галузях.

Складаючи подумки план розмови, бізнесмен має пам’ятати:
- Налагоджуючи контакти, треба думати не "що мені потрібно", а "навіщо моє питання людині? чим воно йому має бути цікаве/вигідне?"

Однак ці питання вирішуватимуться на другій очній зустрічі. Що ж відбувається на зустрічі першій?
- Наприклад, що роблю я... Я під час кави-брейк підходжу до людини, захоплююсь її роботою, кажу: ось у мене такі і такі питання, хотів би продовжити спілкування далі, ми обмінюємось контактами. Я акцентую, що обов’язково зв’яжусь. До кінця заходу при цьому залишатись не обов’язково – таким чином економиться час.

Через 2-3 дні контакт потрібно розвинути. Тепер доречне повідомлення через соціальну мережу, телефонний дзвінок. На масових заходах людина бачить багатьох, тож спершу потрібно коротко нагадати: де, коли, за яких обставин відбулось знайомство, які теми обговорювались. За тим – можна зауважити, щодо якої теми є нерозуміння чи незгода. І вже на цьому етапі озвучується пропозиція про особисту зустріч. Таким звивистим шляхом мережевий контакт має всі шанси перетворитись в реальне партнерство.

Мережевий етикет
Особливість соціальних спільнот в тому, що активність користувачів загальнопомітна. Найперше, є персональна інформація, яка вказується під час реєстрації. Далі – фотографії, про зміст яких інколи зовсім не турбуються. Далі – репліки-пости, в яких персонаж висловлює суб’єктивні оцінки з приводу найрізноманітнішого кола питань. Частину цього потоку можна зробити приватною за допомогою спеціальних налаштувань мережевих сервісів.

Більшість користувачів – максимально відкриті і не думають про наслідки. Будь-яке публічне висловлювання рано чи пізно дійде до вух того, хто вирішуватиме чиюсь долю. Наприклад, соціальна мережа може як працевлаштувати, так і стати причиною звільнення:
- Шукаючи роботу, - радить Анатолій, - корисно дізнатись більше про майбутніх роботодавців. Треба шукати відгуки колишніх і нинішніх працівників, ставити питання – які умови, як працюється? Так дізнається істина. Якщо ж в мережі несхвально відгукуватись про керівництво, це часто призводить до звільнення.

Розкрутити бізнес-сторінку чи персональний блог не вдасться, якщо пости в соц. мережі сухі і беземоційні. Читачі припускатимуть, що їх пишуть прес-секретарі чи помічники. Погано, коли поважна особа починає "постити" і "лайкати" котиків, дівиць чи дорогі машини – інтимно-сентиментальні вподобання інколи руйнують репутацію.
- Помилка – намагатись подобатись всім на 100%, - так звучить одна з головних заповідей Анатолія щодо мережевого спілкування. – В кожного мають бути персональні фішки і приколи. Подобатися всім неможливо – якщо хтось подобається геть усім, щось тут не так. Справжня особистість комусь та не подобається!

Якщо людини немає у соціальних мережах, її для загалу не існує. Це реальність третього тисячоліття, від якої неможливо затулитись, ігноруючи сервіси Facebook, LinkedIn чи ВКонтакте. Реальність on-line, сформована багатомільярдним цифровим світом, неминуче вливає на реальність off-line. І тільки від підприємця залежить, яким буде цей вплив – позитивним чи негативним, випадковим чи систематичним, малопомітним чи суттєвим.

Автор дякує за співпрацю
Анатолію Ульянову, підприємця, рекламіста, власника рекламного агентства та інших проектів

http://Ulyanov.com/
http://www.VR.com.ua
https://www.facebook.com/Anatoliy.Ulyanov/

Стаття написана за матеріалами бізнес-семінару Development today, тема "Бізнес", 31.05.14, Вінниця, організований Центром Розвитку "Орієнтуйся на успіх"
http://vk.com/event71813697
http://vk.com/trening_vin