ЛидерНайважливіше - почати з питання Чому? А чому з чому? Про рецепти успішного старту в бізнесі, громадській діяльності, політиці – на тренінгу коуча Івана Омеляна у Вінниці для клубу "Новація".

Саймон Сінек, автор бізнес-бестселеру "Почни з Чому", проаналізував успіх найвідоміших компаній світу. Є різниця між тим, як діяли лідери-засновники цих компаній та інші, про яких ніхто ніколи не почує. Коуч Іван Омелян  зауважив, що в книзі – не інструкції чи правила, а більше – філософія бізнесу. З цієї філософії випливає технологія успішного лідерства в будь-якому напрямі: в бізнесі, в громадському об’єднанні, в політичній партії тощо.
Які питання головні?

Золоте кільце
Почни з ЧомуПерше питання: ЩО?
Його, зазвичай, ставить собі будь-яка підприємлива людина, починаючи будь-яку справу:
"Що я буду продавати у своєму магазині?" "Що я буду випускати у своєму цеху?" "Що за послуги я буду надавати?" "Що я буду робити для свого міста?" "Що я буду робити для нашої армії, хворих дітей, вуличних тварин тощо?"
Друге питання: ЯК?
"Як буде працювати моє підприємство, щоб виробляти те ЩО?, яке я обрав перед цим?"
Третє питання: ЧОМУ?
"Чому клієнти скористаються моєю послугою або товаром ? Навіщо це їм?" "Чому я роблю те або інше? Навіщо це мені?"

Приклад. Пекар планує застувати бізнес. Що він випускатиме? Хліб. Як? З тмином. Чому? Щоб заробити гроші і годувати свою сім’ю.

Згідно з сучасними ідеями бізнес-філософії, хід думок пекаря має бути протилежним.
Підприємці та підприємства, про які знає весь світ, діють у напрямку від ЧОМУ? до ЩО?

"Чарівний пендель", імпульс до успіху - правильний порядок питань на старті!

Докладніше – в книзі "Почни з Чому", автор Саймон Сінек, видавництво "Основи".

Лідери – великі мотиватори
Стів Джобс, Біл Гейтс – засновники найуспішніших компаній світу, стартували в епоху хіпі. Вони сформували в собі певний набір якостей, які розривали шаблони і мотивували людей йти за ними та разом з ними.
Якості лідера4 якості лідера для мотивування команди:
1) відповідальність – за людей, за колектив
2) інноваційність – мусить вигадувати щось нове, щоб був напрям. в якому вести за собою людей
3) комунікація або емоційний інтелект – вміння спілкуватись, донести інформацію
4) сильна ідея.

Питання ЧОМУ? – це сильна ідея, яка є обов’язковою складовою поведінки лідера. Вона рухає та спрямовує лідера, його команду та компанію загалом.
І саме сильна ідея мотивує команду іти вперед.

3 очевидні причини, які мотивують людей щось робити:
1) гроші
2) самореалізація
3) визнання
Ці причини відповідають на питання – ЩО? та ЯК?, мають свої плюси і мінуси. Але жоден з них не вказує напрям руху, не показує перспективу, не виділяє нових потенційних лідерів.

Напрям і перспективу для команди startup-у показує тільки ЧОМУ?

Бонус!
Як стати лідером-суперменом?

Бонус для лідера

3 питання для самоаналізу перед стартом:
1. Яка моя суперсила?
Тобто, чим я в собі горджуся, що в мене виходить найкраще?
Якщо є кілька вмінь і обрати щось одне важко, є ідеальна ознака суперсили:
за ці вміння вас хвалять інші люди.
2. Які ще навички мені потрібні?
Тобто, якими інструментами мені потрібно ще оволодіти, щоб стати сильнішим?
3. Яке коло людей мені допоможе?
Тобто, зібрати команду, учасники якої володіють іншими супернавичками, потрібними на шляху до цілі.

Фото-звіт з презентації бестселера Саймона Сілека "Почни з Чому" з Іваном Омеляном та Жіночим бізнес-клубом "Новація" - альбом на Фейсбук.

 

TPL_BACKTOTOP