Персонал

1

Коли молоді фахівці починають шукати роботу, вони усвідомлюють, що їхніх професійних знань не досить для успішного працевлаштування. Сучасні підприємства не потребують просто спеціалістів, нафаршированих знаннями. Їм потрібні менеджери з "об'ємним" мисленням, вмілі і талановиті управлінці. Ними народжуються чи ними стають?

Зрозуміти вимоги бізнесу до молодого фахівця допоможе навчальний курс "Бізнес Адаптація", який стартує у квітні 2015 р. у Вінниці. Докладніше про курс: http://biz-adapt.com.ua/

Організатори курсу - Ірина Кілимник, директор Молодіжного центру праці Вінницької облдержадміністрації, і Таїсія Левченко, директор Консалтиногової компанії "ДІЯти!". Ірина розповідає, як з'явилась ідея навчального курсу:
1- Власне, ідея організації навчального курсу виникла, коли ми (я і Таїса) обговорювали нові проекти для бізнесу. Почали говорити про молодь, і виникла ідея організувати такий навчальний курс, який би допоміг молодим людям адаптувати знання отримані у навчальних закладах до сучасних вимог бізнесу. На сьогодні спостерігається збільшення кількості кандидатів на одне вакантне місце, що можна пов’язати з проблеми, які виникли у зв’язку із економічною та політичною кризою в Україні: скорочення числа вакансій до 20% та створення більшої конкуренції на ринку праці, внаслідок переміщення переселенців зі східних областей. Як ніколи, молоді потрібно бути якісно підготовленими до роботи. Тому навчальний курс "Бізнес Адаптація" є дуже актуальним.

 

Які в молоді є позитивні риси, що допоможуть у дорослому житті?
- Як для мене, зараз, молодь, – це рушійна сила позитивних змін у нашій державі. Активність, самовдосконалення, патріотичність, готовність прийти на допомогу, бажання змінити життя на краще – це ті риси, якими я можу охарактеризувати сьогоднішнє молоде покоління.

Які проблеми є у молоді з точки зору працевлаштування?
- Одними із найбільших проблем працевлаштування молоді є: відсутність досвіду та велика прогалина між знаннями, які дає ВУЗ, та вимогами, які потрібні бізнесу.

Які вимоги роботодавців?
- Основними вимогами сучасного роботодавця є компетентність, тобто здатність працівника якісно і безпомилково виконувати свої функції як у звичайних, так і в екстремальних умовах , успішно освоювати нове і швидко адаптуватися до умов, що змінюються; вміння працювати з ресурсами (час, інформація, персонал, матеріальна база) та проактивність, здатність брати на себе відповідальність.

Трійка студентів отримуватиме стипендії. За якими критеріями вони обиратимуться?
- Стипендію на проходження курсу, матиме 3 найактивніших учасники, які вчасно та найякісніше виконуватимуть завдання, використовуватимуть отримані знання на практиці під час навчання та зарекомендують себе, як гідного представника для отримання стипендії. Визначення 3 найактивніших учасників буде відбуватись після закінчення кожного модулю, тобто, учасник, який отримав стипендію на перший модуль може отримати її ще раз на наступний модуль, а може й не отримати, якщо здасть свою лідерську позицію. І ще – одного із трьох учасників на отримання стипендії визначать самі учасники курсу.

Ваш прогноз: як зміниться доля молодої людини після курсу?
- Однозначно, молода людина отримає безумовну перевагу при працевлаштуванні, адже вона буде набагато краще підготовлена до реальної роботи в бізнесі. А, ті знання, вміння та навички, які отримає учасник, стануть його конкурентною перевагою, яка надасть можливість знайти гідну роботу.

2Таїсія Левченко скомпонували навчальний курс особливим чином: 
- Вся навчальна програма буде розділена на 4 основних модулі: самоменеджмент управлінця, вміння працювати з ресурсами, управлінський цикл, організація роботи команд

Тема кожного блоку буде пропрацьована і проаналізована в чотирьох різних площинах, так, щоб уявлення учасників групи про її суть не були пласкими і однобокими, як це, часто, на жаль і буває. Будемо робити все для того, щоб мислити категоріями менеджменту вони могли “об'ємно”, щоб добре розуміли не лише суть питання, але й його контекст і детермінацію.
Будемо багато думати і аналізувати. Будемо говорити про досить прості і в той же час, досить глибокі речі, правильне розуміння яких здатне дуже істотно вплинути на парадигму цих майбутніх керівників. Мінімум академічних визначень — максимум реальної, живої суті кожної вивченої ними ще в університеті дифінції.

В якій формі відбуватиметься навчання – лекції/практика/тренінг?
- Навчальний процес буде побудований з використанням практик, які дозволяють максимально включити кожного учасника в активну роботу. Так, основна з технологій, що застосовуватиметься — це технологія ToP-фасилітації. Саме її ми найчастіше використовуємо при роботі бізнес-команд. Вона є однією з найсильніших, з визнаних у всьому світі, технологій організації групової роботи, що допомагають максимально розкриватися потенціалу групи загалом і кожного з її учасників, зокрема.
Мені важливо зовсім не те, щоб учасники курсу уважно прослухали лекцію, старанно занотували і вивчили прописні істини. Для мене головна задача і головний виклик — щоб вони дійшли до цих істин самі! В цьому й полягає основна перевага нашого підходу в навчанні управлінців: ми ніколи не намагаємося вкласти в голови менеджерів готові рішення, правильні рецепти і популярні бачення — замість цього ми вчимо управлінців думати своєю власною головою і робити це якісно. “Хочеш нагодувати голодну людину — дай їй рибу. Хочеш, щоб вона була ситою — навчи її рибалити”.

Чи будуть оцінки? 
- Ні шкільних оцінок, ні університетських балів не буде однозначно. Ні протягом занять, ні на фінальному іспиті. Оцінювати знання будемо лише в контексті “здав-не здав”. Чому так? Все просто. Вважаю надмірну прив'язаність до оцінок у жителів пострадянського простору - злом. Сенс не в тому, що в тебе стоїть в заліковці — сенс в тому, яка, реальна якість і цінність тих знань, які ти засвоїв. Плюс, вирішальне значення ще матиме те, як ти будеш використовувати ці знання — і чи будеш, взагалі. Ну, а це вже буде видно в реальній роботі... Тому, відповідно, я точно не рахую за можливе з точністю до балу, оцінити всі вищезазначені пункти одразу ж по проходженню курсу, але, разом з тим — я, однозначно, не буду підписувати сертифікат, за якість якого я ручаюсь своїм авторитетом, ледарям і імітаторам. Те, що можу гарантувати стовідсотково — що незаслужено жодна людина сертифікат про закінчення курсу не отримає. Ну, а якщо вже людина його отримала — то це означає, що за якість отриманих нею знань я ручаюсь особисто.

Разом з тим — рахую, що найкращим проявом моєї високої оцінки роботи студентів буде те, що найбільш старанним і здібним учасникам групи я особисто посприяю в подальшому працевлаштуванні і надам всі необхідні рекомендації.

Які знання, вміння, навички, компетенції отримає студент в підсумку?
- Найголовнішим здобутком кожного свідомого учасника групи буде набагато чіткіше розуміння контексту бізнесу, як середовища, в якому він збирається працювати: 
1. розуміння того, які управлінці зараз потрібні бізнесу,
2. за яких керівників бізнес готовий платити серйозні гроші,
3. які, конкретно, навички йому буде потрібно невпинно розвивати в собі, щоб досягти успіху в професії керівника,
4. на що звертати увагу по дорозі до того успіху і де “стелити соломки”..., тощо.