Друк
Категорія: Персонал

up-01-el-05-05-15-str19Джерело http://www.training.com.ua/

Помічник (асистент) керівника – людина, чиї обов’язки виходять далеко за межі обов’язків секретаря, референта та офіс-менеджера. Він управляє, радить, мотивує, тобто має надширокі повноваження, делеговані менеджментом вищої ланки. Помічник – аватар керівника: ще одне його тілесне втілення, ще один голос, ще одна пара рук, ще один мозок для вирішення бізнес-проблем.

[Скачати весь журнал безплатно в форматі pdf]

[Скачати безплатно "Посадова інструкція асистента директора (помічника директора)" в форматі doc]

Зазвичай людина, яка працює на посаді помічника, має інший запис в трудовій книжці. Її іменують буденно – секретар. Секретар має нормований робочий день: працює з кореспонденцією, відповідає на дзвінки, організовує прийом відвідувачів тощо. Помічник керівник має ненормований робочий день, тому що:
- приймає на себе частину обов’язків керівника підприємства щодо управління бізнесом;
- налагоджує контакти з зовнішнім світом та співробітниками;
- вирішує особисті проблеми керівника.

Він постійно знаходиться поруч з директором, власником, менеджером вищої ланки управління, все знає і все пам’ятає.
Вимоги до помічника (асистента) керівника наступні:
- володіє певними професійними знаннями та навичками,
- компетентний в галузі, в якій працює підприємство,
- має особисті якості, які дозволять спілкуватись з членами колективу, клієнтами, постачальниками тощо.

Одна з обов’язкових вимог – практичний досвід від 1 до 3 р. Прекрасне підґрунтя – робота на посаді секретаря, референта чи офіс-менеджера. На цих посадах набуваються навички організаційні, комунікативні, перевіряться надійність та відповідальність. Помічник – наступна сходинка у кар’єрі, яка свідчить про цілеспрямованість та компетентність.

Базові знання помічника керівника:
- основи проектного менеджменту;
- фінанси, бухгалтерський облік;
- діловодство;
- іноземна мова;
- основи управління персоналом;
- основи бізнес-етикету,
- організація зустрічей, заходів;
- планування ділових поїздок;
- тайм-менеджмент;
- організація роботи офісу;
- навички ефективного спілкування.

Участь у плануванні
Персональний помічник керівника повинен орієнтуватись в бізнес-процесах на рівні власника компанії. Він слідує системі управління, створеній керівником бізнесу. За потреби – генерує нові системи, які сприяють досягненню цілей. Саме тому успішний асистент має навички оперативного та стратегічного планування – вміє визначати та розв’язувати поточні та довготермінові проблеми-цілі.

Робота з персоналом
Нерідко саме помічник доносить до співробітників позицію керівництва та мотивує до результативної праці. На великому підприємстві доки вказівка доходить до того, кого стосується, втрачається більше 50% корисної інформації. Тому один з обов’язків помічника – донести її максимально чітко, використовуючи спеціальні технології комунікації.

Зарплата асистента – від 3000 грн. (Київ)

Помічник (асистент) керівника змінюється як термостат. Якщо потрібно підняти градус спілкування, вирішуючи бізнес-проблему, - він нагрівається. Треба понизити градус – охолоджується. Асистент пристосовується, компенсує, додає те, чого не вистачає в різних підрозділах, на різних етапах бізнес-процесів.