Оцінка персоналу, управління персоналом, AssessmentПошук нового працівника на вакансію, оцінка персоналу – головний біль багатьох власників та HR-менеджерів підприємств малого, середнього (та й великого) бізнесу. Технології Assessment допоможуть управляти персоналом - сформувати колектив фахівців, які ефективно працюватимуть і приноситимуть прибуток.

Що таке Assessment?
Assessment – це набір технологій професійного та психологічного тестування. Їх використовують тоді, коли потрібно оцінити різного роду компетенції персоналу компанії або претендентів на вакантну посаду. Ассесмент проводять спеціалізовані компанії, в яких працюють фахівці з відповідною освітою та досвідом.

Компетенції – це знання, вміння, навички, які потрібні для виконання тієї чи іншої роботи: професійні та особистісні. Для кожної посади формується певний набір характеристик, які, як показує досвід, принесуть користь компанії. Тому компетенції ще називають факторами успішності.
Наприклад, менеджер з продажу повинен мати такі характеристики:
1)    професійні характеристики: володіння навичками продажу, прихильність до компанії (лояльність), мотивація;
2)    особистісні характеристики: цілеспрямованість, прагнення перемагати, пошук можливостей, відповідальність, впевненість у собі.

Оцінка персоналу, управління персоналом, Assessment

Інструменти оцінки персоналу
Використовується кілька інструментів (методів) оцінки персоналу, які зменшують ймовірність помилки:
-    інтерв’ю
-    професійні тести
-    психологічні тести
-    індивідуальні письмові завдання
-    виконання завдань в групі
-    парні та індивідуальні поведінкові завдання
-    інші.

Результати ассесменту
Після проведення серії тестів менеджмент підприємства отримує інформацію про компетенції теперішніх та майбутніх співробітників. Тепер можна поміркувати і визначити шляхи підвищення ефективності компанії і команди:
-    сформувати план розвитку кожного співробітника
-    знайти здібних, лояльних, мотивованих співробітників
-    оцінити рівень навичок і виявити слабкі місця
-    виявити тих співробітників, в яких є зміст інвестувати гроші.

Правила і достовірність ассесменту при оцінці персоналу
Ассесмент повинен гарантувати, що отримана оцінка компетенцій - максимально достовірна та об’єктивна. Основні правила успішного ассесменту:
-    завчасно описати компетенції для посади
-    використовувати не менше двох інструментів для оцінки кожної компетенції
-    одночасно оцінювати кілька осіб (від 4 до 7 – вивчаються вміння працювати в команді, впливати на інших, вести за собою, вміння приймати участь у групових дискусіях та ін.)
-    кожну особу оцінюють кілька спостерігачів-фахівців
-    інструменти ассесменту повинні на 100% відповідати професійним компетенціям, які перевіряються.

Оцінка персоналу, управління персоналом, Assessment

Питання валідності досліджень: наскільки можна довіряти результатам, отриманим технологіями ассесменту? Наскільки вони достовірні?
В кожній компанії для кожної посади існують свої критерії успішної, ефективної роботи. Наприклад,
-    кар’єрне зростання впродовж певного періоду
-    виконання плану
-    виручка чи прибуток від продажів.
Працівників компанії можна ранжувати згідно оцінок посадової успішності та згідно оцінок ассесменту. Якщо оцінки персоналу приблизно однакові – ассесмент працює, якщо ні – щось потрібно змінити: або ассесмент-центр, або кадрову службу, або співробітників.

Почитати про ассесмент:
1.    Оценка персонала методом ассессмент-центра
2.    Ассессмент-центр: что это?
3.    Николай Самара. Assessment Center для руководителей.

Оцінка персоналу, управління персоналом, Assessment

Ключові слова: оцінка персоналу, управління персоналом, Assessment

TPL_BACKTOTOP