it-july-2014-014 кроки для розкрутки групи в соціальній мережі

Рекомендації Андрія Солов’я знайомлять вінницьких підприємців з секретами просування локального бізнесу в соціальних мережах. Вони навчаться користуватись гнучким набором високоточних "садових" інструментів. В підсумку  популярність корпоративних спільнот зросте до найвищих позицій в google-пошуку.

Животворна таргет-ін’єкція у вену замість "гарматного пострілу по горобцях"
Андрій Соловей, Інтернет-маркетолог, презентує свої рекомендації щодо використання соціальних мереж на бізнес-семінарі від вінницької компанії TEAM. В листопаді 2013 р. йому довірили роботу: залучати нових учасників в групу ВКонтакте. Групу заснувала власниця магазину елітних сумок та взуття, обізнана з сучасними технологіями та ініціативна. Даючи завдання Андрію, вона казала:
- Мені потрібна молода аудиторія ВКонтакте. Через 5 років ці молоді люди стануть моїми покупцями!
Результат:
група знаходиться в топ-10 результатів пошуку,
кількість учасників групи за короткий термін зросла в кілька разів!

it-july-2014-02Андрій застосовує традиційну стратегію просування локального бізнесу в соціальних мережах, яка містить 4 кроки і дає 4 переваги:
1. Високоточний таргетинг.
2. Економію коштів.
3. Постійну аудиторію.
4. Готові інструменти для оцінки ефективності.
Таргетинг – показ рекламних повідомлень цільовій аудиторії. Цільова аудиторія обирається залежно від спрямування бізнесу. Хтось продає вживаний одяг, хтось – відкриває бутік: у кожного – свої покупці зі своїми життєвими прагненнями. Підібрати відповідних глядачів, тобто здійснити таргетинг, можна завдяки інструментам, вбудованим в соціальні мережі.
Маркетологи в реальному світі витрачають (якщо витрачають?) багато робочих годин, шукаючи потенційних споживачів в масі пересічних громадян. Соціальні мережі дозволяють робити цей відбір легким порухом руки – під час налаштування рекламної кампанії. Користувачі, реєструючись в цифрових спільнотах, вказують про себе масу інформації – місце проживання, стать, вік, освіту, інтереси, життєві цінності, сімейний стан, наявність дітей тощо.
3 грн. за рекламу в ЗМІ, очевидно, в 12 разів менша 36 грн. за рекламу у Фейсбук (див. рис. 00). Якщо обрати цей очевидний варіант, то, скажімо, про бутік в торгівельному центрі на окраїні міста прочитає третина жителів Вінниці – 120 тисяч. Переважна більшість з них ніколи не з’явиться поблизу того магазину, невідомо, який стиль одягу вони люблять і чи не носять взагалі хіджаб? Тож чи доречно марно витрачати гроші?

Яку спільноту обрати?

В дослідженні компанії Gemius "Аудиторія Уанету. Січень 2014" (див. рис. 01) у топ-20 потрапили 4 цифрових сервіси спілкування та обміну інформацією:
vk.com , twitter.com , odnoclassniki.com , instagram.com , facebook.com , ask.com . Андрій Соловей пропонує:
- Ідеальний варіант – обрати для інтернет-розкрутки бізнесу всі мережі. Але краще – освоїти одну, а потім – решту.
Найкраще обрати мережеву спільноту vk.com , бо:
- рекламуватись тут коштує дешевше, ніж в google, який очолює рейтинг;
- за кількістю користувачів спільнота на 6 позицій обігнала фейсбук і однокласники;
- передбачено спеціальні інструменти на допомогу підприємцям.

Головне:
в мережі ВКонтакте відсутній фейсбуківський алгоритм EdgeRank!

Цей алгоритм створює дискомфорт для тих, хто намагається зробити свою бізнес-спільноту популярною. EdgeRank аналізує, чи дійсно користувач зацікавлений тією чи іншою сторінкою – як часто він її навідує, як довго читає. Подекуди відфільтровується до 93% постів! 7%, які прорвуться до очей підписанта, - от і все, що лишиться від роботи інтернет-маркетолога! Доки веб-програмісти не навчились ефективно обходити цей винахід фейсбуку, аби не марнувати часу і зусиль, краще акцентуватись на соціальній мережі ВКонтакте.
З 1 серпня 2014 року ФСБ Росії матиме право отримувати будь-яку персональну інформацію стосовно інтернет-користувачів. Тому підприємець України потрібно зважати і на це, обираючи ВКонтакте.

4 кроки, щоб бізнес-постріл влучив у "десятку"
Крок 1. Створення спільноти, присвяченої тематиці бізнесу (vk.com/groups).
Андрій рекомендує:
- Не можна і не варто рекламувати свою компанію через персональний аккаунт в мережі. По-перше, можуть "забанити", по-друге, ви матимете обмежений набір інструментів для просування.
["Забанити" – заблокувати аккаунт]
ВКонтакте пропонує два варіанти спільнот: група чи публічна сторінка (так званий "паблік"). Щоб обрати між ними, Андрій показує спеціальну порівняльну таблицю (див. рис. 02). Його експертна порада:
Для МАЛОГО бізнесу краща ГРУПА.
Для БРЕНДУ – краща ПУБЛІЧНА СТОРІНКА.

Крок 2. Залучення учасників.
Методи залучення:
1) розсилання особистих запрошень друзям;
2) створення технічних аккаунтів
безкоштовний і ефективний "сірий" метод - НЕ РЕКОМЕНДУЄТЬСЯ!
3) таргетована реклама – вбудований інструмент, його налаштування - на рис. 03;
4) пошукове просування – формування всіх текстів, заголовків з певними ключовими словами (методи СЕО-копірайту);
5) використання традиційних рекламних носіїв (адреса групи на зовнішній рекламі, поліграфічній продукції).
Крок 3. Взаємодія з учасниками групи.
Аби учасники бізнес-групи не втратили до неї інтересу, потрібно з ними систематично контактувати, залучати до співпраці. Андрій Соловей знайомить вінницьких підприємців з апробованими методами взаємодії і залучення:
1) регулярна публікація новин, різних за змістом, тематикою, настроєм.
Рекомендація:
1/3 постів – статті, які стимулюють продажі
1/3 постів – корисні повідомлення
1/3 постів – розважальні статті

2) оновлення фотоальбому зображеннями нових товарів;
Рекомендація: спеціалізований сервіс для масового завантаження фотографій -  www.robocat.me 
3) публікація опитувань, відповіді на питання (див. рис. 04);
4) проведення конкурсів (див. рис. 05);
5) організація і проведення заходів, анонсування подій (див. рис. 06);
6) пропозиція знижок (див. рис. 07).

Крок 4. Оцінка ефективності.
Вмілий інтернет-маркетолог довершено володіє усіма доступними on-line/off-line інструментами, які виміряють популярність бізнес-групи. Кількість учасників  –  найочевидніший з інструментів. Крім цього, є інші засоби:
1) аналіз внутрішньої статистики сайту компанії – за допомогою сервісів Google Analytics та Яндекс.Метрики.
2) об’єм реалізованих знижок та акцій, які працюють тільки для зареєстрованих в групі;
3) анкетування – покупці товарів та послуг заповнюють спеціальні форми, де, крім мінімальної персональної інформації, є дані про членство в групі.

З січня 2013 по січень 2014 рр. українська інтернет-аудиторія зросла на 11% (дослідження gemiusAudience, 01.2014). З 17,8 млн. мандрівників 87% відвідують мережу щодня. Підприємці не оминають увагою ці тенденції, дбаючи про розростання власного бізнесу. Кропітка щоденна праця над просуванням в соціальних мережах гарантує – потенційні клієнти будуть прицільно і точно виокремлені із загальної маси. Таргетована реклама обов’язково приведе їх на поріг магазину з товарами корисними і надійними, модними і престижними, гарними і ексклюзивними.

Автор дякує за співпрацю Андрія Солов’я, консультанту з Internet-маркетингу.
https://www.facebook.com/solovey.andrey

Стаття написана за матеріалами бізнес-семінару "1С-Бітрікс" (ТОВ "TEAM Лтд", Вінниця, 05.06.14) .
http://www.team.ua/team-company/



 

TPL_BACKTOTOP