manag-july-2014-01Як вийти за окреслені межі, шукаючи іноземних партнерів?

20 травня 2014 року 16 членів Міжнародного Трейд-клубу завітали до Вінниці, щоб познайомитись з найперспективнішими підприємцями регіону. Співробітникам посольств – керівникам торгових представництв, комерційним аташе і радникам – делегували важливе завдання: закласти нові і розвинути існуючі економічні зв’язки між державами світу та Україною.

У залі Центральної міської бібліотеки ім. К.А. Тімірязєва зібрались представники Азербайджану, Білорусі, Бельгії, Германії, Канади, Республіки Корея, Литви, Малайзії, Молдови, Польщі, Росії, Румунії, Словаччини та ін. На першому етапі зустрічі вони переглянули ретельно підготовлені комп’ютерні презентації двох проектів – молокозаводу і заводу по обробці деревини. Другий етап – безпосередні зустрічі та розмови з представниками бізнесу Вінниччини. Підприємці, тримаючи напоготові рекламні матеріали, візитівки і зразки продукції, рухались від столу до столу, пояснюючи свої ідеї щодо потенційного партнерства із закордонними компаніями.

2Соня Крайчова (див. фото), цьогорічний президент Міжнародного Трейд-клубу, 1 секретар Посольства Словацької Республіки в Україні, пояснює мету нинішньої зустрічі:
- Члени клубу зустрічаються з підприємцями, щоб краще дізнатись про них, а також про економічний та експортний потенціал області. А підприємці мають зрозуміти, що можливість для кооперації, інвестування існує не тільки в Києві. У кожної з 60 країн, які входять до Клубу, є свій окремий інтерес в тій сфері, у якій вона збирається співробітничати.
Міжнародний Трейд-клуб відвідує Вінниччину вчетверте. Більше сотні підприємців прийняли участь в зустрічах, надаючи у розпорядження представників посольств свої комерційні пропозиції. Яка подальша доля цієї інформації?
- Посольства обов’язково переробляє ці дані. Якщо є наші підприємства, які вже працюють в Україні, ми прямо передаємо туди отримані контакти. Наша робота така – отриману інформацію донести в міністерство іноземних справ, міністерство економіки, в торгові палати, промислові союзи... А потім вже звідти підприємці контактують напряму.

Вінницькі бізнесмени-першовідкривачі
3Серед підприємців, які прийшли на зустріч з членами Міжнародного Трейд-клубу – Олена Носулько (див. фото), представник компанії Flash. Компанія прагне розвитку в двох напрямках:
- Перша ідея така: оскільки Україна прагне євроінтеграції, то треба, щоб якнайбільша кількість людей знала іноземну мову. Нас цікавить обмін досвідом: наші клієнти їхатимуть закордон, щоб практикуватись у спілкуванні, закріплювати знання. Так само ми б хотіли, щоб на нас приїжджали волонтери – вони допомагатимуть у вивченні іноземних мов. Друга ідея: відкриття філіалів у всіх містах України, що потребує, звичайно, інвестицій.
Аби переконати у тому, що співпраця з компанією – вигідне капіталовкладення, підготовлено спеціальні презентаційні матеріали: історія створення, картина стрімкого розвитку, є навіть звіти по прибуткам й аналіз ринку.
4Між столами кружляє пара – молодий хлопець та жінка середнього віку, тримаючи в руках кілька пакетів з буклетами. Це – представники компанії ТОВ "СБІ". Вони пропонують увазі іноземців засоби охоронної та пожежної сигналізації. Дмитро Кривоніс (див. фото), співробітник компанії, підготував аргумент, який доведе вигідність їхньої продукції для закордонних партнерів:
- У нас є повний замкнений цикл виробництва. Наша продукція створена на дешевшому обладнанні. Однак ми можемо запропонувати при достойній якості зразки більш дешеві, ніж в ЄС, Америці. Ми шукаємо не інвесторів, а нові ринки збуту.
Компанію "Сармат", яка виробляє атракціони, представляє заступник директора. Він має при собі лишень список членів Трейд-клубу, активно пересідає від одного співрозмовника до іншого:
- Моя мета – спробувати вийти з нашою продукцією на ринки інших країн. Я вже розмовляв з торгівельними представниками Китаю, Німеччини, Білорусії, Малайзії. Подивимось чи спрацює... Я даю тільки контакти компанії, тому що наші презентаційні матеріали є лише в електронному вигляді на сайті.

5Рекомендації – ключі до закордону
Щоб якнайшвидше вийти на іноземних партнерів, українські підприємці мають працювати над наступним пунктами:
- підготувати презентацію на англійській мові (тоді матеріали відразу надсилаються закордонним бізнесменам), за можливості, на мовах інших країн-партнерів;
- різні формати інформації:
- в друкованому форматі – буклети, візитівки,
- в електронному форматі (презентація Microsoft PowerPoint);
- презентація має бути на різних носіях – на папері, CD-DVD, флеш-пам’ять;
- знайти інформацію про іноземні компанії, які вже працюють в Україні (акцентувати під час зустрічей, що Вас вони цікавлять);
- знайти інформацію про те, які галузі економіки цікавлять ту чи іншу країну;
- в презентацію потрібно включити традиційні пункти бізнес-плану.

Докладніше – "Алгоритм пошуку грошей для малого та середнього бізнесу", журнал "Успішний підприємець", №1 від 05.05.2014.
1. Резюме проекту.
2. Опис продукту.
3. Ринок:
- конкуренти;
- клієнти.
4. Маркетинг та збут.
5. Бізнес-модель.
6. Фінанси.

Важливо:
не акцентувати, що за допомогою іноземних інвесторів підприємство вирішуватиме свої проблеми.
Пам’ятайте:
Іноземці шукають можливість отримати прибуток для власного гаманця, а не ваші негаразди на свою голову.

6

Піднявшись до етапу "дійної корови" бізнес опиняється на роздоріжжі, після якого – або перетворення в "немічного пса", або народження нової зірки. Аби не впасти, а злетіти, потрібні нові ідеї, нові ринки, нові партнери, нові інвестори. Кожна зустріч, кожна подія, на яку з’являється керівник компанії – інструмент, шанс, засіб для налагодження контактів. Постійна готовність до того, щоб скористатися шансом – головне завдання того, хто рушає за горизонт.

Стаття написана за матеріалами зустрічі вінницьких підприємців з іноземними дипломатами, членами Міжнародного Трейд-клубу в Україні. Зустріч відбувалась за сприяння Віноблдержадміністрації та Вінницької торгово-промислової палати.

TPL_BACKTOTOP